lördag 23 oktober 2010

Så mycket mer än bara ett namn.

Ett namn är ett namn.
Man ser det, läser det,
säger det.
Man använder det.
Men igår när jag satt för mig själv och såg ett namn,
så insåg jag att ett namn är så mycket mer än bara ett namn.
Det har en betydelse.
ett namn kan väcka känslor.
Arga som glada.
Hatkänslor, eller så inser man bara att man älskar nån.
Igår när jag såg det namnet som jag gjorde,
så blev jag glad.
Jag kom på mig själv att le.
Helt utan anledning egentligen.
Jag blev bara glad.
Jag var lycklig.
Namnet tillhör en person som jag blir glad av,
mer behöver inte sägas.

Ja, så är det.
Snart ska jag äta lite middag,
Emma med familj är här med.
Så nu blir det några timmar av bus med Ludvig
och lite mys med lilla Hilda.
Sedan blir det myskväll med galna flickor,
i Tranås.
Lifes good.
fred och kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar