tisdag 12 oktober 2010

If this world make you crazy

då är det väl ändå precis som det ska va?
eller?
beror väl på hur galen man blir,

jag har vart galen.
Jag gjorde mina läxor direkt efter skolan.
så jag har inget att göra nu,
därför ska jag låta mörkret falla.
sen ger jag mig ut
på en höst-jogging-runda.
ska lyssna på massa galen musik.
G-a-l-e-n
Ska springa galet.
precis som Maja och jag gjorde på gympan innan.
Galet !

Det är bara 78 dagar tills jag fyller 17,
det ni!
inte illa.


Lyssnar på musik.
älskar att lyssna på musik som påminner mig om grejer.
grejer, roliga som sorgliga.
men dem påminner.
Påminner exakt om hur jag mådde då.
När jag mådde som bäst.
När jag mådde som sämst.
När jag grät som mest eller skrattade mig lyckligast.
Man kan sätta på låten, o pang.
Så är man där igen. den dagen.
Känslan tränger in i mig.
Vet ni vad jag menar ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar