söndag 3 oktober 2010

En kall oktoberkväll, ingen vet vart

I´ve been loving you too long.
Så enkelt är det.
Släpper allt,
allt som en gång fanns.
Släpper det helt och hållet nu.
det behöver jag.
behöver inte han längre.
så enkelt är det.

Tar istället nya tag,
under en oktoberkväll som denna.
Kalla vindar blåser i mitt hår.
En skinnjacka är alldeles för kall.
Solnedgången är så där härligt rosa.
Jag stannar upp och memorerar den innan jag sätter mig i bilen.
Vinden susar fram.
Jag fryser.
Men inuti vet jag att det är rätt.
Kommer istället om ett halvår att sätta på denna låt,
o då kommer jag minnas exakt hur jag kände.
Jag kommer känna känslan,
av kärlek.
för det fanns det allt.
men också känslan av varför det blev som det blev.

Istället ska jag mumsa ner mig ännu mer,
i den där mumsbiten.
Laallaaalalalalalala.
wiihooo.
ska även sova om en stund.
O till och med drömma om den där mumsbiten.
Shaalaalalalaa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar