torsdag 9 september 2010

I en trosa

Insåg idag under ett besök i aulan,
att alla inte alltid kommer att finnas här.
Vad som helst kan hända, när som helst.
Insåg under nästa besök att vissa i vårt land vill välja bort vissa människor.
Tänk hur många jag inte hade känt om detta hänt tidigare.
Så många jag aldrig umgåtts med, skrattat med, gråtit med o levt livet med.
Vad är det?
Liksom,
Nej.
Så vill inte jag ha det.

På bussen hem är då jag är som tröttast o brukar sova,
men innan brukar jag hinna tänka några minuter.
Tänka djupa tankar, (eller bara tänka på världens snyggaste kille)
Men idag var det de djupa tankarna som tog övertaget.
Och när jag sitter där, jämte Molly, lyssnar på "Nu måste vi dra",
så insåg jag att jag är så
förbannat
otroligt
fantastiskt
jävla
förbaskat
Glad & Tacksam
för att jag har fått lära känna dem människorna i mitt liv.
För att jag har dem som jag kan skratta, gråta o leva livet med.

& om nåt skulle hända mig eller er så kom ihåg.
att jag älskar er,
o jag älskar att älska er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar