onsdag 22 september 2010

fly away, hold my hand

Sitter o lyssnar på gamla låtar.
Sånna där som jag lyssnade på förr.
Med en vän,
som jag delade mycket skratt med.
Saknar henne,
saknar kärleken jag delade med henne.
Tror,
att hon nånstans känner detsamma.
även om vi aldrig ses längre.
bra tider det dära!

Insåg en sak idag.
Jag o resten av min klass hade estetisk--verksamhet.
Vi dansar,
vi skrattar,
vi är som vanligt,
mupp-iga.
En kort stund stannar jag upp från dansen
o ser mig omkring.
Hör skratten som kommer från alla som gör helt fel;
men ändå försöker göra rätt.
Jag ser alla olika individer som är så annorlunda,
konstiga, fantastiska & bra som blir bäst tillsammans.
Insåg då, att jag trivs så förjävla bra i min klass.
Insåg att handel,
LÄTT är bäst.
även om vi inte är bäst på matte, planerar läxorna bäst (eller skiter i dem helt)
eller inte kommer bäst överens med Ros-Marie.
Så är vi bäst, vi har roligast.
O INGEN kommer ha det bättre än vi på studenten.
Det är fakta.
Det vet vi,
för vi är handel!

Idag var det fint väder, det gillar jag.
När man möter någon i solen.
Man ler, kisar lite mot varandra & säger hej.
Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar