torsdag 3 november 2011

ingenting jag säger spelar längre någon roll

jahaaa,
satt precis och läste massa gamla inlägg.
Hösten 10, vintern 10/11, våren 11.
Vad hände?
Jag var ju för faan lycklig.
Har inte fattat det innan men insåg nyss att jag är inte alls
lika lycklig nu, som jag var då.
Mitt liv var ett paradis och nu lever jag i helvetet.
Blir bara paff, tyst och snopen.
Visst hade jag förstått att jag inte är på topp just nu,
men inte så här.

Gamla låtar, gamla bilder och gamla inlägg.
Vill bara vara där igen.
När allt gick ut på att vara med mina vänner, jämt.
När jag tog det för givet.
När jag var glad, orkade le och bry mig om andra.
När jag mådde bra med mig själv.
När Maja Lundmark fanns här.
När jag skrattade konstant vissa dagar och livet såg bättre ut än någonsin.
När alla betydde allt.

Vad har jag nu?
Inga leenden, ingen kärlek, inga för givna vänner,
inga dagar med oändliga skratt,
inte ens några fester att dansa sönder på.

kanske dags att ta tag i livet, på riktigt.
Men säg mig, hur gör man?

1 kommentar:

  1. MAJAAA!
    jag tror (vet) att vi maste ta ett snack!
    saknar dig massor!
    trodde inte att det skulle bli sa svart att leva utan mina finisar, vad hander dar hemma..
    vi hors ju aldrig :(
    jag vill veta vad som hander!
    puss <3

    SvaraRadera